از چه نوع لوله برای خطوط تامین آب زیرزمینی استفاده می‌شود؟

با توجه به در معرض رطوبت و مستعد ضربات تصادفی بودن، خطوط لوله آب دفن شده در زیر زمین باید از موادی ساخته شده باشند که در برابر هرگونه خرابی و خم شدگی مقاومت داشته باشند. طول عمر برای لوله‌های غیر قابل دسترس، مانند خطوط تامین آب در زیر دال، به طور خاص بسیار مهم است. لوله کش‌ها از چندین نوع از لوله‌ها برای ساخت سرویس‌های زیرزمینی و خطوط آب، از جمله لوله‌های مصنوعی و فلزی و لوله پلی اتیلن استفاده می‌کنند. از آنجا که شرایط آب و هوا و شرایط سایت اغلب بر عملکرد لوله تاثیر می‌گذارد، قبل از نصب یک خط لوله آب زیرزمینی، بهتر است آیین نامه‌های خطوط لوله آب زیرزمینی را مطالعه بفرمائید یا با افراد حرفه‌ای در صنعت ساختمان مشورت کنید.

لوله پی وی سی

لوله‌های پلی وینیل کلراید PVC که برای باغبانان و مزرعه داران شناخته شده است، به طور ایمن آب را در بالا و پایین زمین منتقل می‌کنند. اگر چه PVC در انواع گوناگونی از محصولات موجود در دسترس است، اکثر فروشگاه های استاندارد، انواع سفید و نازک 40 ضخیم با دیواره 80 را عرضه می‌کنند. لوله‌های پی وی سی از طریق فرایند چسباندن – به نام جوشکاری حلال و یا با استفاده از اتصالات پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند. اگر چه بعضی از شهرداری‌ها از آن برای انتقال آب آشامیدنی مسکونی به مناطق مسکونی استفاده می‌کنند، بسیاری از سازمان‌ها کاربری این سیستم‌ها را به تحویل آب آبیاری محدود می‌کنند. جدیدترین لیست لوله پلیکا را مشاهده کنید.

لوله‌های CPVC

مانند پلی وینیل کلراید کلر CPVC یک لوله پلاستیکی است که انتقال آب را در بالا و پایین زمین انجام می‌دهد. با این حال، CPVC مقاومت بالاتری در برابر درجه حرارت و فشار نسبت به پی وی سی‌های استاندارد دارد. بنابراین، تولید کنندگان CPVC آن را برای استفاده در سیستم‌های آب گرم و سرد مناسب می‌دانند. مانند PVC، استفاده از CPVC برای تامین آب آشامیدنی داخلی با توجه به قوانین محلی متفاوت است. CPVC علاوه بر کاربری‌های بالای زمین، اغلب در وسایل نقلیه تفریحی و خانه‌های پیش ساخته استفاده می‌شود.

لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن یک ماده ترموپلاستیک است که از اتیلن تولید می‌شود. لوله‌های پلی اتیلن در اندازه‌های متفاوت از 1/2 تا 63 اینچ و همچنین به شکل کلاف یا شاخه‌ای تا 12 متر تولید می‌شوند. این لوله‌ها در صنعت، سیستم آبرسانی و فاضلاب استفاده می‌شوند و به دلیل خواص خاص خود محبوب هستند. قیمت لوله پلی اتیلن بسته به نوع، سایز و وزن متفاوت است و تحت تأثیر عوامل مختلف قرار دارد، بنابراین تعیین هزینه دقیق برای آن ممکن نیست.

لوله‌های مسی

لوله کش‌ها اغلب از مس برای اتصال خطوط آب زیرزمینی استفاده می‌کنند. اگر چه لوله‌های مسی در برابر خوردگی سخت و مقاوم هستند، اما تحت شرایط خاص زیر خاک ممکن است کیفیت خود را از دست بدهند. در مناطقی که شرایط خاک یا محل، کیفیت مس را مورد تهدید قرار دهد، سازندگان اغلب لوله‌های مسی را درون آستین‌های مصنوعی قرار می‌دهند. بر خلاف سایر مواد، مس دارای کاربری‌های گسترده‌ای بوده که تقریبا جهانی است. با این حال، قیمت مس با توجه به تغییرات در بازار فلزات و لوله‌های مسی معمولا گران‌تر از پلاستیک‌هایی مانند PVC و CPVC است.

لوله‌های PEX

پلی اتیلن متصل شده یا PEX یک خط لوله آب پلاستیکی مناسب برای هر دو مورد زیرخاکی و روی زمین است. PEX یک شلنگ ضخیم و قوی است که از یک ماده انعطاف پذیر تشکیل شده است که قادر به تحمل کشش خمش و چرخش بدون نیاز به اتصالات لوله‌ای است. PEX در برابر آسیب‌های شیمیایی، درجه حرارت بالا و فشار بالا مقاوم است. بر خلاف PVC و CPVC، که از طریق اتصالات چسبی به یکدیگر متصل می‌شوند، لوله‌های PEX از طریق اتصالات فشرده رشته‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند. PEX در زیر زمین برای تامین آب آشامیدنی استفاده می‌شود و در بتن کف مدفون می‌شود. البته آئین نامه استفاده از PEX در هر منطقه متفاوت است. جدیدترین لیست قیمت لوله پلی اتیلن را ببینید.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید