بهترین سیستم لوله کشی برای نصب در تاسیسات آب و فاضلاب

تأسیسات لوله کشی، مهم ترین بخش شهرها و روستا به شمار می روند. امنیت و کارایی بالای تمام لوله هایی که در شبکه های لوله کشی نصب می شوند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طبیعتاً لوله هایی باید برای این منظور انتخاب شوند که طول عمر بالایی داشته و بتوانند تا سال های طولانی در شبکه لوله کشی باقی بمانند. انواع لوله های مورد استفاده در لوله کشی و تأسیسات باید در برابر تغییرات شرایط محیط، پایدار بوده و خواص خود را حفظ کنند.

انواع لوله فلزی جزو لوله هایی هستند که تاریخچه طولانی تری در مقایسه با لوله های پلیمری نظیر لوله پلی اتیلن دارند. فرآیند تولید لوله فلزی و لوله مانیسمان در صنعت کمی پیچیده است؛ این لوله ها دیواره بسیار محکمی دارند و امروزه از فولاد مقاوم و ضد زنگ برای ساخت آن ها استفاده می شود. لوله های فلزی که در زمان های قدیم برای انتقال آب و فاضلاب استفاده می شدند به تدریج و در اثر گذر زمان دچار خوردگی شده و در نهایت تخریب می شدند.

بهترین لوله های مصرفی در تاسیسات آب و فاضلاب :

با ظهور مواد پلیمری، لوله های پلاستیکی نظیر لوله پلی اتیلن، لوله پوش فیت و لوله یو پی وی سی و لوله کاروگیت به بازار معرفی شده و در مدت کوتاهی توانستند به محبوبیت فوق العاده ای برسند، به طوری که مهندسان ترجیح می دهند از لوله های پلی اتیلن برای نصب در شبکه های انتقال آب و فاضلاب استفاده کنند.

لوله پلی اتیلن و لوله یو پی وی سی (u-PVC) در ابعاد و اندازه متنوع تولید می شوند و انتخاب هر یک از آن ها متناسب با پروژه لوله کشی و تأسیسات انجام می شود. این لوله ها دارای قطر و ضخامت گوناگون هستند و برای کار در فشارهای عملیاتی مختلف طراحی شده اند.

 در حال حاضر لوله های پلاستیکی جزو رایج ترین لوله های انتقال دهنده آب و فاضلاب محسوب می شوند. انواع لوله پلی اتیلن دو جداره شامل لوله کاروگیت و لوله اسپیرال برای پروژه های عظیم آب و فاضلاب به کار می روند. انتقال بهداشتی فاضلاب توسط لوله های پلاستیکی امکان پذیر است.

لوله پلی اتیلن کاروگیت
لوله پلی اتیلن کاروگیت
نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
3 (2 votes)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید