لوله پلی اتیلن در آتش نشانی

لوله پلی اتیلن در آتش نشانی یکی دیگر از کاربردهای لوله های پلی اتیلن است. با توجه به خواص و ویژگیهای لوله های پلی اتیلن و برتری که نسبت به سایر انواع لوله های فلزی دارند، از این نوع لوله ها بطور گسترده در آتش نشانی بکار می رود. استفاده از لوله های پلی اتیلن و اتصالات آن با توجه به ایمنی، مقاومت و کارکرد فوق العاده در شرایط اضطراری موجب جایگزین شدن آنها با سایر انواع لوله گردیده است.

تجهیزات آتش نشانی با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع باید از ایمنی بالایی برخوردار باشند تا در مواقع اضطراری علاوه بر کارایی بالا و سهولت در انجام آتش نشانی دچار مشکل نگردند. امروزه از انواع لوله پلی اتیلن جهت سیستم لوله کشی آب در مصارف آتش نشانی استفاده می گردد. با توجه به حجم بالای آب و فشار زیاد آن، لوله های پلی اتیلن به خوبی عملیات انتقال آب را انجام می دهند. همچنین انواع اتصالات لوله های پلی اتیلن با سرعت و سهولت نصب و ایمنی بالا موجب سرعت بخشیدن در عملیات آتش نشانی می گردند.

حرفه آتش نشانی یکی از مشاغل فوق العاده حساس و پرتنش بوده که حتی ثانیه ای غفلت و دیر عمل کردن موجب وارد آمدن خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری خواهد شد. از اینرو امنیت سیستم آبرسانی و آتش نشانی به عنوان یکی از اصول کار بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به تشریح کاربرد لوله پلی اتیلن در آتش نشانی می پردازیم.

لوله های پلی اتیلن مورد استفاده در آتش نشانی
لوله پلی اتیلن آتش نشانی

کاربرد لوله پلی اتیلن در آتش نشانی

کاربرد لوله پلی اتیلن در آتش نشانی به آتش نشانی خانگی و آتش نشانی توسط مراکز آتش نشانی مربوط می شود. در سیستم های آتش نشانی خانگی، با توجه به اجرای استانداردهای ایمنی و آتش نشانی در ساختمانها و برجهای مسکونی، اداری و تجاری کلیه ساختمانها نیاز به نصب سیستم آبپاش در کلیه واحدها، راه پله و غیره دارند. در واقع بدون اجرای این نوع سیستم آتش نشانی خانگی امکان دریافت مجوز پایان کار وجود ندارد. با نصب سیستم آبپاش خانگی می توان در مواقع بروز خطر در کمترین زمان ممکن نسبت به خاموش نمودن آتش اقدام نمود. در این سیستم ها از لوله پلی اتیلن برای شبکه انتقال آب استفاده می گردد. با توجه به مقاومت بالای لوله پلی اتیلن در برابر ضربه، حرارت، سایش و غیره می توان از ایمنی سیستم آبرسانی اطمینان حاصل نمود.

در کاربرد دیگری از انواع لوله پلی اتیلن با سایزهای بزرگ برای انتقال آب پرفشار و با حجم زیاد در درون زمین تا ایستگاههای آتش نشانی استفاده می گردد. قابلیتهای لوله های پلی اتیلن در برابر فشار آب، خوردگی، سایش، زمین لرزه و انعطاف پذیری آنها موجب عملکرد بالای آبرسانی می گردد.

انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات مربوطه قابلیت پاس کردن استاندارد FM Approval که استانداردی جهانی برای استفاده از لوله و اتصالات در کاربری آتش نشانی است را دارند. همچنین در بررسی های بعمل آمده اتصالات و لوله پلی اتیلن موفق به گذراندن آزمایشات مربوط به آتش نشانی گردیده است. از اینرو انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات آن به عنوان وسیله ای مناسب برای عملیات آتش نشانی محسوب می شوند.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید