لوله پلی اتیلن در زمین های کشاورزی

مسأله صرفه جویی در مصرف آب و بحران مصرف آب یکی از بزرگ ترین دغدغه های جهانی است، به طوری که کشورها برای نجات مردم از این اوضاع و بهینه سازی مصرف آب، برنامه های اجرایی متفاوتی را در دست اجرا دارند. برای دیدن آخرین لیست قیمت لوله پلی اتیلن کلیک کنید.

تأسیساتی که با لوله کشی آب و فاضلاب مرتبط هستند، حیاتی ترین قسمت برنامه صرفه جویی در مصرف آب هستند.

جنس لوله ها باید از مواد ساخته شده باشد تا بتواند در مناطق مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی داشته و خواص و پایداری خود را حفظ کنند.

ضرورت استفاده از لوله پلی اتیلن در زمین های کشاورزی :

در حال حاضر بهترین لوله هایی که برای نصب در سیستم های انتقال آب قابل شرب و آب کشاورزی مناسب هستند و مورد توجه بسیار از مهندسان نیز قرار گرفته اند، انواع لوله پلی اتیلن می باشند.

این دسته از لوله ها دیواره مقاومی دارد و می تواند در گرمای زیاد و دمای بسیار پایین به خوبی عمل کنند.

نصب لوله پلی اتیلن در مناطق گرم و خشک از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود، زیرا این لوله ها باعث صرفه جویی در مصرف آب می شوند؛ دلیل این امر هم واضح و مشخص است؛ میزان هدر رفت و نشتی آب از این لوله ها در حد صفر است، لذا می توان با اطمینان خاطر از آن ها برای انتقال آب استفاده نمود.

یکی از مهم ترین کاربردهای لوله پلی اتیلن، استفاده از آن ها در بخش کشاورزی است.

ضرورت استفاده از لوله پلی اتیلن در زمین های کشاورزی
ضرورت استفاده از لوله پلی اتیلن در زمین های کشاورزی

آبیاری محصولات زراعی در زمین های کشاورزی و گلخانه ها باید با حداقل آب انجام شود به طوری که راندمان آبیاری به بالاترین حد خود برسد.

لوله های پلی اتیلن مورد استفاده در بخش آبیاری کشاورزی دارای یک سری دریچه هایی بر روی دیواره خود هستند که امکان کنترل ورود و خروج حجم مشخصی از آب را بر عهده دارند؛ توسط این دریچه ها می توان از هدر رفت آب و مصرف بی رویه جلوگیری نمود.

آبیاری قطره ای، آبیاری تحت فشار، آبیاری بارانی و سطحی، انواع روش های مختلف آبیاری هستند که با استفاده از انواع لوله پلی اتیلن امکان پذیر می باشند.

معمول ترین سایز لوله پلی اتیلن که برای کشاورزی به کار می رود، 50 تا 90 میلی متر است. از لوله های باریک تر نیز به عنوان انشعاب می توان استفاده کرد.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید