مقایسه لوله پلی اتیلن و لوله پوش فیت در لوله کشی و تأسیسات

در میان تنوع انواع لوله و اتصالات موجود در بازار، دو نوع از این تجهیزات به نام های لوله پلی اتیلن و لوله پوش فیت ، رایج ترین لوله هایی هستند که در تأسیسات خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این لوله ها دارای مشخصات ویژه ای هستند که آن ها را برای کار در شرایط مختلف مناسب می سازد.

انتخاب صحیح یک لوله با قطر مناسب برای لوله کشی و تأسیسات طبق نظر مهندسان انجام می شود و نقش مهمی در پایداری آن ها در شبکه لوله کشی ایفا می نماید. لوله فلزی، لوله مانیسمان و لوله یو پی وی سی (U-PVC) سایر لوله هایی هستند که به منظور انتقال سیالات به کار می روند.

لوله پلی اتیلن و لوله پوش فیت چه ویژگی هایی دارند؟

اولین تمایز میان دو لوله پلی اتیلن و لوله پوش فیت را می توان به مهم ترین عامل انتخاب لوله که به مبحث قیمت آن ها مربوط می شود نسبت دارد. قیمت مواد اولیه ای که برای لوله های پلی اتیلن به کار می روند به مراتب، کمتر از قیمت مواد خام مورد نیاز برای تولید لوله پوش فیت است. به همین دلیل تولید لوله پلی اتیلن، ارزان تر بوده و قیمت خرید برای مشتری نیز کمتر می باشد. از طرفی دیگر، سیستم های لوله کشی و تأسیسات که با لوله های پوش فیت اجرا می شوند هزینه نصب بالاتری دارند. تعداد اتصالات خطوط لوله پلی اتیلن در مقایسه با لوله پوش فیت کمتر می باشند. جدیدترین لیست لوله پلیکا ، لیست قیمت پوش فیت ، لیست قیمت لوله و اتصالات upvc و لیست قیمت لوله پلی اتیلن را ببینید.

لوله پوش فیت و لوله پلی اتیلن
لوله پوش فیت

دومین و مهم ترین عامل بعدی در بیان مقایسه میان لوله پلی اتیلن و لوله پوش فیت ، توجه به مسأله نشتی و آب بندی محل اتصالات است. محل اتصالات لوله پوش فیت با اتصالات اورینگ انجام می شوند و در نتیجه به مرور زمان ممکن است در اثر تأثیر مواد خورنده، تخریب شده و موجبات نشتی سیال از درون لوله را فرآهم کنند. اکثر اتصالات لوله پلی اتیلن به روش جوشکاری متصل می شوند، به این ترتیب محل اتصال هرز دچار نشتی نخواهد شد.

سومیت تفاوت اصلی این دو لوله را به مقاومت آن ها در برابر ضربه و فشارهای مکانیکی می توان نسبت داد. لوله های پلی اتیلن در مقایسه با لوله پوش فیت بسیار مقاوم تر و پایدار تر هستند و تا سال های طولانی بدون تغییر در سیستم لوله کشی و تأسیسات باقی می مانند.

لوله پلی اتیلن و لوله پوش فیت
لوله پلی اتیلن
نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید