نصب لوله پلی اتیلن با قطر زیاد

اصول صحیح نصب لوله پلی اتیلن با قطر زیاد :

لوله پلی اتیلن در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود و هر کدام برای یک کاربری مناسب هستند.

لوله های پلی اتیلن دارای تنوع زیادی هستند و از این جهت برای مصارف متنوع صنعتی گزینه بسیار خوبی به شمار می روند. یکی از انواع لوله پلی اتیلن، لوله هایی هستند که قطر زیادی دارند.

لوله پلی اتیلن قطور به لوله هایی گفته می شود که قطر داخلی آن ها بیشتر از 1200 میلی متر باشد.

این دسته از لوله ها معمولاً به صورت دو جداره (لوله کاروگیت) ساخته می شوند تا حداکثر مقاومت و استحکام را برای لوله فرآهم آورند.

تمام لوله های پلی اتیلن با قطر زیاد که در مصارف انتقال آب و فاضلاب و شبکه های گازرسانی مورد استفاده قرار می گیرند اغلب باید به صورت دفنی در زمین نصب شوند.

در موارد استثنا، این لوله ها می توانند هم به صورت نیمه سطحی و هم به صورت سطحی در داخل ترانشه با عمق کم نصب شوند.

منظور از روش نیمه سطحی روشی است که در آن قسمت بیشتری از دیواره لوله پلی اتیلن در زیر خاک قرار می گیرد و فقط بخش کوچکی از آن از سطح خاک بیرون می باشد. انتخاب روش دفنی یا سطحی این لوله ها به صلاحدید پیمانکاران و مهندسان بستگی دارد.

نصب انواع لوله پلی اتیلن با قطر زیاد
نصب انواع لوله پلی اتیلن با قطر زیاد

مطالعات خاک شناسی و مکانیک خاک، حفر استاندارد کانال، بستر سازی کف کانال، اتصال لوله ها، نصب لوله در کانال و پوشاندن لوله ها با مواد مناسب، مراحل اصلی نصب لوله پلی اتیلن با قطر زیاد هستند.

تمام این مراحل با نظارت بازرسان و طبق استانداردهای حفاری و نصب لوله انجام می گیرند. محاسبات مربوط به میزان فشار لایه های خاک که بر دیواره لوله ها وارد می شود اهمیت بسیار زیادی در این کار دارد.

طول، عرض و عمق و دمای داخل کانال که قرار است لوله پلی اتیلن قطور در آن قرار گیرد باید با سایز لوله هماهنگ باشد.

برای این مورد هم استانداردهایی وجود دارد که توسط مهندسان محاسبه می شود. در برخی موارد لازم است دو لوله به صورت همزمان در یک کانال بزرگ نصب شوند، در این حالت باید فاصله دو لوله از یکدیگر نیز به خوبی ارزیابی شود تا از وارد شدن آسیب به آن ها و اختلال در خط لوله جلوگیری شود.

بسترسازی و پرکردن کانال با مواد مناسب هم در راندمان نهایی نصب لوله ها بسیار مؤثر است.

میزان تردد از روی زمینی که لوله ها در آن محل نصب شده اند تعیین کننده دانه بندی مواد پرکننده کانال می باشد. به طور کلی اگر در تمام مراحل نصب لوله پلی اتیلن با قطر زیاد تمام اصول مهندسی و استانداردها رعایت شوند، کارایی خط لوله در حداکثر میزان خود خواهد بود.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید