کاربردهایی منحصر به فرد لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن لوله هایی هستند که از مواد پلی اتیلن تهیه می شوند. قطر و ابعاد مختلف این لوله ها موجب تنوع کاربری آن ها در صنایع گوناگون شده است. معمول ترین مصارف انواع لوله پلی اتیلن در سایز کوچک، متوسط و قطور، نصب در خطوط آب و فاضلاب است؛ انشعاب های بزرگ و کوچک، هدایت رواناب های سطحی، آبیاری کشاورزی و انتقال فاضلاب ساختمان ها و صنایع، یکی از مصارف عمده این لوله ها محسوب می شوند و به صورت کاملاً بهداشتی و با کیفیت بسیار بالا در حال اجرا هستند. تقریباً بیش از 90 درصد از خطوط لوله کشی در تأسیسات، از جنس پلی اتیلن ساخته شده اند. اما آیا کاربری این لوله ها به همین نقطه ختم می شود؟ آیا صنایعی هستند که از لوله پلی اتیلن استفاده می کنند و ما از آن ها بی خبر هستیم؟

کاربردهایی منحصر به فرد لوله پلی اتیلن
کاربردهایی منحصر به فرد لوله پلی اتیلن

تا کنون فکر کرده اید اگر کابل های برق و مخابرات یا فیبرهای نوری که به صورت زیر زمینی نصب شده اند دچار مشکل شوند، متخصصان چگونه آن ها را تعمیر می کنند؟ آیا تکنسین ها یک گودال به سمت کابل حفر می کنند و در داخل گودال حرکت می کنند تا به کابل ها برسند؟ البته این حدس، بسیار بعید و در ظاهر طنزگونه است!! نکته مهم در نصب کانال های زیرزمینی برای انتقال کابل های برق و مخابرات، نصب لوله های پلی اتیلن فشار قوی است. برای دسترسی آسان افراد به مسیر این لوله ها، از لوله کاروگیت دو جداره با قطر بسیار زیاد استفاده می شود که در این حالت در اصلاح، معابر آدم رو ایجاد می شود. منهول ها یا مسیرهای آدم رو برای عبور افراد در تونل های زیر زمینی بسیار مناسب هستند و افراد به صورت ایمن می توانند در این لوله ها رفت و آمد کنند. منهول های پلی اتیلن در حال حاضر یکی از مهم ترین تأسیسات زیرزمینی هستند.

کاربرد جالب دیگر از لوله های پلی اتیلنی که از آن ها کمتر صحبت شده است، نصب لوله پلی اتیلن در معادن و کف رودخانه ها است. دوغاب صنعتی، مواد شیمیایی، فاضلاب، آب شرب، مواد معدنی، کابل برق و مخابرات، گاز و … توسط انواع لوله پلی اتیلن در معادن انتقال می یابند. لایروبی کف دریاچه ها و رودخانه ها نیز از موارد کاربردی لوله های پلی اتیلن هستند؛ لایروبی فرآیندی است که طی آن، گل و لای کف رودخانه توسط لوله ها جمع آوری می شود و در ساخت کود و ماسه مصنوعی برای دریاچه های مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید