کاربرد و مزایای انواع لوله پلی اتیلن در صنایع

انواع لوله پلی اتیلن، لوله هایی هستند که از مواد پلیمری پلی اتیلن تهیه می شوند. ویژگی های بسیار ارزنده این لوله ها موجب محبوبیت آن ها در بین صنایع شده است؛ در حال حاضر اکثر پیمانکاران و مهندسان پایپینگ تمایل دارند از لوله های مقاوم و مرغوب در تأسیسات و پروژه های خود استفاده کنند. لوله های پلی اتیلن، مشکلات لوله های قدیمی را ندارند و در برابر تغییرات شرایط محیطی بسیار مقاوم هستند.

تقریباً شبکه های لوله کشی تمام ساختمان ها و لوله های شهری و روستایی در بخش های مختلف از جنس پلی اتیلن هستند. لوله های پلی اتیلن به دو دسته لوله پلی اتیلن تک جداره و دوجداره تقسیم بندی می شوند؛ لوله های دوجداره با نام لوله کاروگیت در بازار شناخته می شوند و کاربری متفاوتی دارند؛ دسته سوم لوله پلی اتیلن دوجداره، لوله اسپیرال نام دارد که البته جزو لوله های کاروگیت دسته بندی می شود.

از لوله های پلی اتیلنی در موارد عمومی و خاص استفاده می شود؛ لوله هایی که در تأسیسات معمولی ساختمان ها و شبکه های گازرسانی، آبیاری و آبرسانی کشاورزی و انتقال آب و فاضلاب به کار می روند، جزو لوله های معمولی و رایج طبقه بندی می شوند؛ کاربردهای خاص انواع لوله پلی اتیلن شامل مواردی نظیر انتقال آب از بستر دریا، لایروبی رودخانه ها و دریاچه ها، انتقال فاضلاب صنعتی، انتقال مواد نفتی و گازهای خورنده در سکوهای نفتی و پالایشگاه ها و همچنین نصب لوله در شبکه های آتش نشانی و معادن می باشند.

کاربرد و مزایای انواع لوله پلی اتیلن در صنایع
کاربرد و مزایای انواع لوله پلی اتیلن در صنایع

بسیاری از موارد نصب لوله پلی اتیلن به صورت دفنی در ترانشه های کم عمق یا کانال های عمیق انجام می شوند. به منظور صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی، لوله های پلی اتیلن بهترین گزینه هستند. در برخی موارد لازم است کابل های برقی و سیستم های حرارتی از بستر دریا و اعماق آب عبور کنند، لوله های پلی اتیلنی با دیواره بسیار مقاوم می توانند برای این کار استفاده شوند؛ از قابلیت های ارزشمند این لوله ها می توان به مواردی همچون عدم خوردگی و زنگ زدگی، پایداری حرارتی، تنوع کاربری، مقاومت شیمیایی، خواص هیدرولیکی و مکانیکی عالی و قابلیت نصب در شرایط تحت فشار اشاره نمود.

از لوله کاروگیت با قطر بسیار بالا می توان در ساخت منهول های پلی اتیلن، مخازن ذخیره و نگهداری فاضلاب، معابر آدم رو و لوله های جمع آوری رواناب های سطحی  استفاده کرد. ساختمان حلقوی دیواره خارجی لوله کاروگیت موجب شده است این لوله ها مقاومت و دوام فوق العاده ای داشته باشند و برای مصارف صنعتی به کار روند.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید