اصول مهندسی برای انواع لوله کاروگیت

لوله کاروگیت یا لوله دوجداره پلی اتیلن با توجه به نوع ساختار و روش تولید، از استحکام فوق العاده ای برخوردار است. انواع لوله کاروگیت را می توان به دو شکل دفنی در زیر زمین و نصب به صورت سطحی مورد استفاده قرار داد. نکته بسیار مهم در مورد اصول استفاده از انواع لوله کاروگیت، رعایت نکات استاندارد نصب و بازرسی شبکه لوله می باشد.

لوله های کاروگیت که دارای قطر بالا هستند و عموماً به صورت دفنی در خط لوله نصب می شوند، نیاز به محاسبات دقیق تری دارند چرا که مباحث مهندسی و محاسبات فنی برای لوله و ترانشه باید به دقت بررسی و ارزیابی شوند.

تولید و کاربرد  لوله کاروگیت :

لوله های کاروگیت از مواد پلی اتیلن با چگالی بالا تولید می شوند. این لوله ها در سایز و قطر متنوع در بازار موجود هستند و هر کدام از آن‌ها برای یک کاربری مناسب می باشند؛ لوله کاروگیت که دیواره داخلی آن به رنگ آبی باشد برای نصب در تاسیسات آب و فاضلاب طراحی شده است؛ لوله هایی که سطح داخلی آن ها به رنگ زرد است برای خطوط انتقال گاز مناسب می باشند. لوله کاروگیت باریک تر عموماً به عنوان انشعابات خطوط بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند.

اصول مهندسی برای انواع لوله کاروگیت
اصول مهندسی برای انواع لوله کاروگیت

عبارت “اصول مهندسی برای انواع لوله کاروگیت” شامل بررسی این لوله ها از نظر خواص فیزیکی، شیمیایی و انجام محاسبات مهندسی برای نصب و راه اندازی لوله ها می باشد.

بسته به اینکه کدام نوع از لوله کاروگیت باید در محل نصب شود، پیمانکاران و مهندسان، عوامل محیطی را بررسی می کنند، محاسبات مهندسی را انجام می دهند و در نهایت، اجرای پروژه را آغاز می نمایند.

تعیین میزان فشار در لوله کاروگیت، تعیین مقدار بار مرده و زنده لوله، درصد انحراف دیواره لوله کاروگیت، آستانه تحمل دیواره در برابر فشار، ضربه پذیری، درجه انعطاف لوله، مقاومت شیمیایی و حرارتی و بسیاری موارد دیگر از اصول مهندسی مهم در مورد انواع لوله کاروگیت محسوب می شوند.

هنگامی که لوله های کاروگیت به صورت دفنی در ترانشه های نصب می شوند باید دقت داشت که عمق کانال یا گودال که برای این منظور تعیین شده است با قطر لوله ها همسان باشد؛ بستر سازی لوله کاروگیت نیز باید به درستی و با استفاده از مواد مرغوب انجام شود به گونه ای که حداکثر پایداری را برای این لوله ها در شبکه لوله کشی فراهم نماید.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید