انواع لوله های پرکاربرد در لوله کشی و تأسیسات کدام موارد هستند؟

سیستم های لوله کشی و تأسیسات ، حیاتی ترین قسمت های شهرها و روستاها به شمار می روند. از لوله و اتصالات متنوع در ابعاد و مدل های مختلف برای نصب در این شبکه ها استفاده می شود؛ از طرفی دیگر، انواع لوله از جنس های مختلف ساخته می شوند که هر کدام دارای یک سری ویژگی های خاص هستند که آن ها را برای موارد کاربردی متفاوت مناسب کرده است. به عبارت ساده تر می توان گفت، خواص مواد اولیه برای ساخت یک لوله بخصوص برخی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی را در آن ها به وجود می آورند.

انواع لوله و اتصالات از نظر جنس مواد تشکیل دهنده کدام اند؟

به طور کلی تمام لوله های مورد استفاده در لوله کشی و تأسیسات به دو گروه اصلی لوله فلزی و لوله غیر فلزی تقسیم بندی می شوند. لوله پلی اتیلن و لوله یو پی وی سی (U-PVC) جزو انواع لوله غیر فلزی هستند و معمولاً از مواد پلیمری ساخته می شوند.

انوع لوله فولادی، لوله مانیسمان، لوله های استنلس استیل با گریدهای مختلف و لوله های چدنی جزو لوله فلزی هستند که در تأسیسات عظیم مانند پروژه های نفت و گاز و انتقال فاضلاب به کار می روند. البته دسته ای دیگر از لوله های فلزی از جنس آلومینیوم، روی یا آلیاژها ساخته می شوند که موارد کاربردی متفاوتی دارند.

در حال حاضر انواع لوله فلزی – لوله فولادی و لوله پلی اتیلن جزو رایج ترین و محبوب ترین لوله های مورد استفاده در لوله کشی و تأسیسات صنعتی و عمرانی می باشند. انواع لوله های فولادی که ترکیبی از آلیاژ، کربن و برخی عناصر فلزی مانند مولیبدن، نیکل و منگنز هستند در مقابل خوردگی و عوامل فرسایش مقاومت بالایی دارند. انواع لوله پلاستیکی مانند لوله پوش فیت، لوله یو پی وی سی و لوله پلی اتیلن نیز دارای ویژگی های مکانیکی عالی و پایداری خواص شیمیایی در برابر عوامل مخرب محیطی هستند که آن ها را برای بسیاری از کاربردهای صنعتی و خانگی مناسب می سازد.

لوله پلی اتیلن با کیفیت
لوله پلی اتیلن
نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
4 (2 votes)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید