بهینه سازی لوله های پلی اتیلن

هنگامی که مسأله کیفیت لوله پلی اتیلن مطرح باشد، خواص و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این لوله ها اهمیت زیادی پیدا می کنند. خواص فیزیکی لوله های پلی اتیلن شامل مواردی نظیر ابعاد و قطر لوله، رنگ، سختی، خواص هیدرولیکی، ضربه پذیری، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر فشار و استرس می شود؛ خواص شیمیایی این لوله ها به مواردی همچون مقاومت شیمیایی، پایداری حرارتی، میزان واکنش پذیری لوله و مقاومت در برابر اشعه خورشید مربوط می شود.

بهینه سازی خواص فیزیکی و شیمیایی در لوله های پلی اتیلن :

لوله های پلی اتیلن از مواد اولیه پلی اتیلن با چگالی بالا تهیه می شوند؛ این مواد به تنهایی خواص نامبرده شده در فوق را در لوله ایجاد نمی کنند؛ به طور مثال، گرانول های پلی اتیلن نمی توانند موجب پایداری و ثبات لوله ها در برابر اشعه UV شوند و یا میزان مقاومت در برابر ضربه، به هیچ عنوان توسط پلی اتیلن تأمین نمی شود. برای دستیابی به این اهداف و ایجاد خواص منحصر به فرد در انواع لوله پلی اتیلن به مواد شیمیایی ویژه ای نیاز است تا بتواند علاوه بر اینکه در تولید لوله تداخلی ایجاد نکند، باعث بهبود خواص و افزایش کیفیت لوله ها شوند. مواد شیمیایی که برای بهینه سازی برخی خواص فیزیکی و شیمیایی در لوله های پلی اتیلن به کار می روند، مستربچ یا افزودنی نام دارند. مستربچ ها به رنگ های مختلفی در بازار به فروش می رسند.

بهینه سازی لوله های پلی اتیلن
بهینه سازی لوله های پلی اتیلن

محصولاتی که از مواد پلیمری ساخته می شوند باید دارای حدود 5/1 تا 2 درصد مواد افزودنی یا مستربچ باشند؛ لوله پلی اتیلن نیز از این مورد مستثنی نیست. مستربچ هایی که برای ایجاد پایداری حرارتی در برابر حریق، افزایش مقاومت در برابر جوندگان موذی، انعطاف پذیرکننده، ایجاد خاصیت ضد اکسیدکنندگی، مستربچ های تغییر رنگ لوله و بسیاری موارد دیگر، از مهم ترین مواد افزودنی به مواد اولیه تهیه لوله پلی اتیلن هستند. دلیل اینکه باکتری ها نمی توانند بر روی دیواره لوله پلی اتیلن رشد کنند، وجود مستربچ در ترکیب اولیه لوله ها است. انواع لوله پلی اتیلن، مقاومت و دوام خود را مدیون این مواد افزودنی هستند.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید