تفاوت لوله پلی اتیلن با سایر لوله های پلیمری

تفاوت لوله های پلی اتیلن با سایر لوله های پلیمری در بازار

لوله هایی که از پلیمرها ساخته می شوند، امروزه جایگزین خوبی برای لوله های قدیمی فلزی و بتنی در تأسیسات هستند. ابداع مواد پلیمری جدید، تحولی عظیم در بازار لوله و اتصالات ایجاد کرد به طوری که سنتز پلیمرها در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شاخه های علم مواد محسوب می شود.

پلیمرهایی نظیر پی وی سی (PVC)، پلی اتیلن (PE)،  پلی پروپیلن (PP)، اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)  و پلیمرهای مقاوم شده با الیاف شیشه، اصلی ترین پلیمرهای مصرفی در این حوزه از صنعت هستند.

برای مقایسه میان خواص و ویژگی های لوله های پلی اتیلن با سایر لوله های پلی اتیلن باید پارامترهای مختلفی را مورد توجه قرار دهیم.

بررسی خواص مکانیکی، الکتریکی، خواص فیزیکی و شیمیایی، واکنش پذیری، مقاومت و استحکام، پایداری در دماهای مختلف، قابلیت سایش، اشتعال پذیری و بسیاری موارد دیگر از مهم ترین مواردی هستند که برای همه لوله های پلیمری ارزیابی می شوند.

یکی از لوله های رقیب لوله پلی اتیلن، لوله های پی وی سی هستند؛ این لوله ها خواص عالی دارند اما در مقابل حرارت و اشتعال پذیری مقاومت کمی دارند و به صورت نقطه ای آتش می گیرند. این لوله ها در برابر اشعه UV، خواص خود را از دست می دهند؛ همچنین لوله های PVC در دماهای بالا، کارایی خود را از دست می دهند.

تفاوت لوله پلی اتیلن با سایر لوله های پلیمری
تفاوت لوله پلی اتیلن با سایر لوله های پلیمری

لوله های پلی اتیلنی در مقایسه با لوله های پلی پروپیلن، انعطاف پذیرتر هستند؛ هر دوی این لوله ها مقاومت و استحکام بسیار خوبی دارند به طوری که می توان از مواد اولیه پلی پروپین برای قالب گیری نیز استفاده کرد. لوله های پلی پروپیلن در برابر اشعه UV پایداری کمی دارند اما در برابر مواد شیمیایی و محیط های اسیدی، خواص خود را حفظ می کنند. بوتادین استایرن (ABS)  و پلیمرهای مقاوم شده با الیاف شیشه نیز مقاومت بسیار بالایی دارند و بیشتر در ترکیبات کامپوزیتی مصرف می شوند.

نکته مهم در مورد انواع لوله های پلیمری، قابلیت بازیافت آن ها است. لوله های پلی اتیلن نیز به عنوان لوله های بهداشتی و دوستدار محیط زیست شناخته شده اند. هر کدام از لوله ها با علامت های استاندارد محیط زیست و شماره مخصوص بازیافت علامت گذاری می شوند. تمام اطلاعات این لوله ها بر روی دیواره آن ها درج شده است.

جدیدترین لیست لوله پلیکا ، لیست قیمت پوش فیت ، لیست قیمت لوله 5 لایه ،  لیست قیمت لوله پلی پروپیلن ، لیست قیمت لوله و اتصالات upvc و لیست قیمت لوله پلی اتیلن را ببینید.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (2 votes)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید