روش صحیح انبارداری لوله پلی اتیلن

آشنایی با روش صحیح انبارداری لوله پلی اتیلن :

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن از بخش های مختلفی تشکیل شده است؛ بخش اداری، فضای تولید، آزمایشگاه و انبار، چهار قسمت اصلی کارخانه تولید انواع لوله پلی اتیلن هستند؛ هر کدام از این بخش ها از قوانین خاصی پیروی می کنند. پس از آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار لوله های پلی اتیلن مهم ترین قسمت یک کارخانه محسوب می شود. لوله هایی که طبق استاندارد و با نظارت باطرسان و مهندسان تولید شده اند باید به بهترین شکل به انبارها منتقل شوند. درست است که انواع لوله پلی اتیلن از استحکام فوق العاده ای برخوردار هستند اما اگر لوله ها به درستی حمل نشوند، آسیب جدی می بینند و برای استفاده مناسب نیستند؛ طبیعی است که سلامت لوله ها در میزان نهایی فروش نیز تأثیر به سزایی خواهند داشت.

شرایط استاندارد نگهداری و ذخیره لوله های پلی اتیلن در انبار شامل تنظیم شرایط دمایی (کمتر از 40 درجه سانتی گراد و به دور از یخزدگی)، عدم تابش نور مستقیم خورشید، نگهداری بر روی پالت های چوبی که از زمین ارتفاع بسیار کمی دارند، چیدن لوله های قدیمی تر در قسمت بالایی ردیف لوله ها و ارزیابی رطوبت محیط انبار، از مهم ترین نکات انبارداری برای لوله های پلی اتیلن هستند. لوله های پلی اتیلن نباید در بیش از 6 ردیف روی هم چیده شوند زیرا بار اضافی را به ردیف های زیرین خود وارد می کنند.

روش صحیح انبارداری لوله پلی اتیلن
روش صحیح انبارداری لوله پلی اتیلن

حمل و نقل لوله پلی اتیلن نیز شرایط خاص خود را دارد؛ اشتباه ترین کار برای حمل لوله های پلی اتیلن این است که لوله های کوچکتر تر را داخل لوله های قطورتر قرار دهند و به صورت یکجا آن را در کامیون یا وسیله حمل بار قرار دهند؛ این کار باعث افزایش وزن کل لوله ها می شود و ایمنی حمل لوله را به خطر می اندازد؛ از طرفی دیگر، خارج کردن لوله های باریک از داخل لوله های قطور در محل نصب لوله کار بسیار دشواری است، لذا توصیه می شود لوله ها به صورت جداگانه در وسیله نقلیه قرار داده شوند.

برای حمل لوله از زنجیر یا تسمه استفاده می شود؛ بین زنجیر و بدنه لوله باید از بست های استاندارد استفاده کرد تا از وارد شدن آسیب به بدنه آن جلوگیری شود. لوله هایی که از لحاظ تاریخ تولید، قدیمی تر هستند باید اول از بارگیری شوند؛ بهترین وسیله برای جابه جایی لوله ها تا وسیله نقلیه، جرثقیل ها و لیفتراک ها هستند. نکته بسیار مهم پس از بارگیری کامل لوله در وسیله نقلیه اصلی (کامیون ها و تریلی ها)، بستن لوله ها به صورت کاملاً ایمن است. بستن لوله های پلی اتیلن از سُر خوردن و جابه جا شدن آن ها در حین حرکت خودرو جلوگیری می کند. بارگیری و حمل استاندارد لوله پلی اتیلن یکی از مهم ترین قسمت های فروش این تجهیزات در بازار لوله و اتصالات به شمار می آیند، بنابراین بهتر است نکات ایمنی و فنی به طور کامل رعایت شوند.

نمره شما به این مطلب
Sending
User Review
5 (1 vote)
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: ۵۵۱۵۱۶۸۳-۰۲۱

پیمایش به بالا
تماس بگیرید